6 korzyści z narzędzia Portmonetka dla klientów Twojego sklepu internetowego
Ostatnia aktualizacja artykułu 25.01.2023
Czy to możliwe, żeby jedno narzędzie dawało klientom wiele powodów do satysfakcji? Jak najbardziej! Portmonetka, czyli rozwiązanie typu fast checkout, pozwoli kupującym w Twoim sklepie zrealizować zakupy szybko i wygodnie, m.in. bez potrzeby uzupełniania w kółko tych samych danych czy wybierania sposobu dostawy. Zobacz, jakie jeszcze korzyści niesie za sobą nasze rozwiązanie i zapewniaj klientom doświadczenia zakupowe na miarę popularnych platform handlowych.
1. Powtarzalny proces zakupów w różnych e-sklepach z Portmonetką
Polscy e-konsumenci chętnie dokonują zakupów na marketplace’ach. Aż 33% wszystkich internautów rozpoczyna swoją ścieżkę zakupową właśnie na platformach handlowych – wynika z raportu “Athena Research & Consulting, Ścieżki zakupowe on-line w Polsce 2021”.
Co ich tam przyciąga? Prosta i przyjemna opcja finalizacji zakupów. Obojętnie, u jakiego sprzedawcy zamawiają produkt, proces zawsze kończy się tak samo. Korzystają z jednolitego interfejsu i zapamiętanych danych, zamykając transakcję nieraz nawet w kilka sekund.
Narzędzie stworzone przez Furgonetkę zapewnia możliwość przeżywania podobnego doświadczenia, ale w sklepach internetowych działających poza marketplace’ami. Portmonetka łączy e-sklepy w jeden ekosystem, wprowadzając do nich intuicyjny checkout, który zawsze wygląda tak samo. Klienci widzą nasze logo i wiedzą, że kupią szybko i bez zbędnych formalności – czasem nawet bezpośrednio z poziomu koszyka.
2. Autouzupełnione dane teleadresowe podczas każdych zakupów
Po szybkiej i bezpłatnej integracji z Portmonetką, czyli narzędziem usprawniającym e-commerce , Twoi klienci będą mieli do dyspozycji prosty interfejs służący do finalizacji zakupów. Wystarczy, że za pierwszym razem wprowadzą do formularza swoje dane, a przy każdych kolejnych transakcjach (nawet w innych sklepach internetowych) nie będą musieli podawać tych samych informacji.
Przy zakupach skorzystają z wygodnej opcji autouzupełniania danych teleadresowych. Mogą tylko zerknąć, czy wszystko się zgadza i zaakceptować transakcję. A jeśli poczują potrzebę zaktualizowania adresu lub numeru telefonu, zrobią to w każdej chwili, odpowiednio rozwijając formularz.
3. Zapamiętane miejsce i sposób dostawy w Portmonetce
Dane teleadresowe to nie jedyna informacja, którą Portmonetka zachowuje na potrzeby przyszłych zakupów. Twoi klienci mają również dostęp do zapamiętanego miejsca i sposobu dostawy. Dzięki tej opcji nie będą musieli za każdym razem na nowo wybierać lokalizacji swojego ulubionego paczkomatu czy określać, jaki kurier ma zapukać do ich drzwi.
Podobnie jak w przypadku adresu, w trakcie zakupów kupujący mogą tylko rzucić okiem, czy zapamiętane dane są w porządku. W sytuacji gdy będą potrzebowali zmienić sposób dostawy lub zaznaczyć inny punkt odbioru, np. położony bliżej miejsca pracy, w dowolnej chwili mogą zaktualizować swój wybór.
4. Zapisane szybkie metody płatności “1-click”
Tym, co bywa szczególnie frustrujące dla kupujących online, są skomplikowane płatności – np. brak opcji transakcji przez system pay-by-link czy konieczność wpisywania numeru karty. Narzędzie Portmonetka pozwala o tym zapomnieć na dobre. Udostępnia szybkie metody płatności 1-click, a wśród nich m.in. BLIK, Google Pay czy Apple Pay.
Co więcej, podobnie jak w przypadku danych czy sposobu dostawy, ulubione formy płatności Twoich klientów również zapamiętuje się automatycznie i uzupełnia przy każdych kolejnych zakupach. Dzięki temu kupujący nierzadko sfinalizują transakcję jednym kliknięciem, korzystając np. z systemu mobilnych płatności.
5. Zakupy bez zakładania nowego konta
Portmonetka wprowadza nowy zunifikowany standard zakupów w polskim e-commerce. Dla wygody Twoich klientów udostępniamy wygodną opcję potwierdzania istniejącego adresu e-mail – m.in. Wp.pl, Onet.pl, Google, Allegro, Microsoft czy Apple. Jaką korzyść niesie to dla kupujących?
Mogą zapomnieć o pamiętaniu wielu haseł do logowania czy o konieczności zakładania osobnych kont zakupowych w różnych sklepach internetowych. Jeśli trafi do Ciebie nowy klient, nie zniechęci się koniecznością rejestracji lub uzupełnienia długiego formularza przy zakupach bez konta. Wystarczy, że poda swój adres e-mail i automatycznie wczyta swoje dane do transakcji.
6. Wygodne zakupy na urządzeniach mobilnych
Jak wynika z raportu “E-commerce w Polsce 2021, Gemius dla E-commerce Polska”, niedostosowanie stron internetowych do urządzeń to jeden z głównych problemów, z którymi klienci borykają się podczas zakupów online. Portmonetka rozwiązuje tę kwestię. Szybki checkout jest w 100% dostosowany do obsługi na smartfonach czy tabletach.
To żadna nowość – pomyślisz. Nie chodzi jednak tylko o to, że interfejs dopasowuje się do ekranu, ułatwiając dostęp do wszystkich istotnych informacji. Portmonetka pozwoli Twoim klientom sfinalizować transakcję w widoku jednego ekranu, bez konieczności otwierania kolejnych okien czy dodatkowych aplikacji. Łatwo i przyjemnie – z każdego miejsca i w dogodnej chwili.
Podsumowanie
Jak widzisz, Portmonetka to jedno narzędzie, które zapewnia kupującym aż 6 różnych korzyści. Zintegruj swój sklep bezpłatnie z naszym rozwiązaniem, kiedy tylko będzie dostępne, i przekonaj się, jak szybko przyciągnie do Ciebie zadowolonych klientów.
Źródło zdjęcia głównego: materiały własne
Pierwsza publikacja artykułu: 25.05.2022