Ostatnia aktualizacja artykułu 04.01.2023
Nieustannie pracujesz nad optymalizacją swojego sklepu internetowego, aby oferować wysoki komfort zakupów? To oznacza, że właśnie dla Ciebie powstała Portmonetka – darmowe rozwiązanie, które wdrożysz w kilka minut. W efekcie przyniesie Ci wyższą sprzedaż i zadowolenie kupujących. Zobacz, jakie usprawnienia wprowadzi do Twojego sklepu nasze narzędzie.
1. Błyskawiczna opcja zakupów online
Zacznijmy od tego, czym właściwie jest Portmonetka. To rozwiązanie typu fast checkout, które umożliwia klientom bardzo szybkie zakupy w e-sklepach zintegrowanych z narzędziem – bez konieczności rejestrowania konta.
Kupujący robią zakupy i dodają produkty do koszyka. Znajdują przycisk Portmonetki do finalizacji transakcji, w otwartym oknie checkoutu tylko raz uzupełniają niezbędne dane (m.in. dane do wysyłki, sposób dostawy i preferowaną formę płatności), a potem już zawsze kupują jednym kliknięciem, bez potrzeby wypełniania formularzy.
Jak to działa z perspektywy Twojego sklepu internetowego? Wdrażasz prosty interfejs, integrując się z Portmonetką zupełnie za darmo i nawet bez pomocy programisty. W rezultacie stajesz się częścią większego ekosystemu, w ramach którego kupujący realizują transakcje szybko i w ustandaryzowany sposób, jak na znanych marketplace’ach.
2. Uzupełnione dane teleadresowe
Klienci tylko podczas pierwszych zakupów z Portmonetką podają swoje dane niezbędne do złożenia zamówienia. Adres i numer telefonu zostają zapamiętane na potrzeby przyszłych odwiedzin w sklepie. Oczywiście, w razie czego można je zmienić w dowolnym momencie.
Za każdym kolejnym razem, użytkownicy korzystają z autouzupełniania danych, które bazują na podanych wcześniej informacjach. W efekcie nie muszą tracić czasu na wypełnianie tych samych rubryk przy każdych zakupach. Wystarczy tylko, że rzucą okiem, czy wszystko się zgadza i przejdą do finalizacji zamówienia.
3. Zapamiętane miejsce i sposób dostawy w Portmonetce
Ta sama sytuacja dotyczy miejsca i sposobu dostawy. Zamawiając coś po raz pierwszy z Portmonetką w Twoim sklepie, kupujący mogą zdecydować o formie wysyłki nie tylko na potrzeby tego jednego zamówienia, ale również na przyszłość. Jeśli wybiorą paczkomat zlokalizowany pod domem, nie będą musieli przy każdych kolejnych zakupach wskazywać go na mapie.
Podpowiedź ostatnio wybranej metody dostawy ma skrócić czas potrzebny na finalizację zamówienia i sprawić, że kupujący nie będą musieli za każdym razem podejmować tych samych decyzji. W przypadku jednak gdy nagle zechcą zmienić sposób wysyłki i dostarczyć coś np. kurierem do biura lub do innego paczkomatu, mogą to zrobić w każdej chwili.
4. Szybkie metody płatności
Narzędzie Portmonetka umożliwia ustawienie metod płatności od różnych operatorów. Jako sklep internetowy możesz skonfigurować swojego aktualnego dostawcę usług płatniczych i w łatwy sposób udostępnić swoim klientom szybkie płatności m.in. BLIK, Google Pay czy Apple Pay.
W naszym rozwiązaniu typu fast checkout, kupujący opłacą zakupy swoją ulubioną metodą płatności – bez potrzeby logowania do kont bankowych, ale nie to jest najlepsze. Podobnie jak w przypadku danych adresowych czy sposobu wysyłki, kupujący wybierają preferowaną formę raz i mają ją zapamiętaną przy przyszłych transakcjach.
5. Koniec z rejestracją konta w sklepie
Portmonetka nie wymaga od kupujących zakładania nowych kont ani rejestrowania się w danym sklepie internetowym. Do zrobienia szybkich zakupów wystarczy istniejący adres mailowy (m.in. Google, Apple, Microsoft, Wp.pl, Onet czy Allegro). Zintegrowaliśmy większość systemów typu Single sign-on (SSO), dzięki czemu Twoi klienci mogą przebierać w opcjach i skorzystać z tej najbardziej dogodnej.
Taka opcja pozwoli kupującym przemieszczać się między różnymi sklepami i składać tam zamówienia w błyskawiczny sposób. Dlaczego to dobre dla Ciebie? Stajesz się jednym z wielu sprzedających, którzy oferują intuicyjny i powtarzalny proces zakupów. Wspólnie zapewniacie doświadczenia zakupowe na miarę platform zakupowych, a jednocześnie zachowujecie niezależność jako sklepy internetowe.
6. Prosty proces na urządzeniach mobilnych
Jak pokazuje raport Gemius: E-commerce w Polsce 2021, aż 76 proc. kupujących online w Polsce robi zakupy na urządzeniach mobilnych. Duża część z nich boryka się z problemami, które skutecznie zniechęcają ich do finalizowania transakcji. Są to m.in.: niewygodne wypełnianie formularzy, trudności z opłaceniem zamówienia czy za dużo operacji do wykonania.
Portmonetka pomoże Ci wyeliminować te potencjalne zagrożenia, prowadząc w rezultacie do zwiększenia konwersji. Twoi klienci zrobią szybkie i wygodne zakupy na smartfonie, gdzie i kiedy tylko zechcą. Nie będą musieli “przeklikiwać” się przez kilka okien czy scrollować długich formularzy. Skorzystają z autouzupełniania danych oraz preferowanych form płatności i wysyłki, finalizując transakcje po prostu błyskawicznie.
Podsumowanie
Portmonetka, czyli tzw. fast checkout, to bardzo prosty interfejs, który wdrożysz do swojego sklepu za darmo. Dzięki niemu maksymalnie usprawnisz proces zakupów dla klientów. Jedno okno do finalizacji transakcji z zapamiętanymi danymi zapewni im doświadczenia zakupowe na miarę popularnych platform handlowych, a Tobie jako właścicielowi e-sklepu – pozostawi niezależność.
Źródło zdjęcia głównego: Adobe Stock